Ken je het outdoor merk Patagonia? Dit is het verhaal van het ontstaan en de groei van het duurzame merk. Yvon Chouinard, oprichter van Patagonia, neemt je mee vanaf zijn kindertijd en hoe hij vanuit passie en enthousiasme onbedoeld zakenman van een imperium werd. Het boek is fascinerend voor diegenen met een ondernemende geest en inspireert ook zeker op het ontstaan en groeien van de sociale en inclusieve bedrijfsvoering. Nog veel mooier is het gegeven dat een bedrijf duurzaam én winstgevend kan zijn. Sterker nog, duurzaamheid is Patagonia’s unieke verkooppunt, deels verantwoordelijk voor het succes. In dit oorsprongverhaal laat Chouinard ons zien hoe een bedrijf duurzame en sociale veranderingen voor een hele sector kan aandrijven en vertelt hij ons waarom het behouden en uitbouwen van Patagonia Inc. meer impact kan hebben op het behoud van onze planeet dan verkopen of klein blijven. Een fascinerend verhaal met veel leerpunten.
Wat vonden wij bij StapjeBeter ervan?
Weer een heerlijke weglezer, onder andere dankzij de altijd media-savy en vlotte Amerikaanse schrijfstijl. Dat doet wederom niets af aan het verhaal zelf en de lessen die in dit boek te vinden zijn. Voor het lezen van dit boek was ik al fan van Patagonia, maar na het lezen van dit boek ben ik een follower! Enkele vragen die je jezelf toch wel eens afvraagt worden in dit boek beantwoord. Zeker voor degenen onder ons met een eigen zaak raad ik je toch ten zeerste aan om dit boek te lezen en wat lessen toe te passen in je eigen bedrijf. More companies like Patagonia please!